Lämnade Langkawi efter 6 väldigt lagom dagar för att entra storstaden Kuala Lumpur. Vi kom fram på eftermiddagen och checkade in på vårt hotell som var vääääldigt najs med takpool, sköna sängar, fungerande wifi och en dusch med en existerande stråle och varmvatten.

Vi möte upp Dennis och Dennis och körde ring of fire vilket kan vara det roligaste drickspelet som finns innan vi gav oss ut i natten. Hamnade på en nattklubb med liveband och bara massa locals. Kan säga att vi gjorde den klubben vilket verkade uppskattas. Efter att jag och Rebecca klev upp på scenen och gjorde rappen i Spice Girls "wannabe" kunde man inte riktigt toppa det. Kände mig lite som en kändis hela kvällen då man fick ställa upp på x antal selfies och vinka tills Malajernas kompisar via Skype haha. När vi nattåt på KFC efter kom en kille fram och ba "det är ju du, från klubben, får jag ta en bild?" Hahah så himla rolig kväll.

Dagen efter var det dags att ta på sig gympaskorna för att turista lite. Vi började med att åka tåg till ett enormt köpcenter som heter Berjaya Times' Square men galet många butiker och dessutom en bergochdalbana INNE i centrumet. Helt sjukt. Jenny, Dennis och Dennis åkte medan fegisarna stannade på marken, någotstans måste jag dra en gräns och den är tydligen vid åkattraktioner och inte skydive.

Efter att ha tröttnar på att vara fönstershoppande backpackers tog vi en taxi bort till Batu Caves. Det är en grotta med den välkända hinduiska statyn utanför. För att komma in i grottan måste man knata 272 trappsteg uppåt med en tight sjal knutan runt höften för att man inte får visa benen. Ja det var varmt. Väl uppe är det en stooor öppen grotta med ett hinduiskt tempel. Det var inget superhäftigt men det känns ändå som något man "ska" göra när man är här. Det är lite tråkigt att det är så nedskräpt och förstört vilket tar bort den "heliga" känslan lite.

På kvällen gick vi in till stan för att ta lite obligatoriska foto vid de massiva Twin Towers vilket var riktigt coolt att se. Satte oss på en restaurang med utsikt över tornen och pausade ögonblicket vilket Dennis lärt oss att göra. Efter maten åkte vi till ett ställe som heter Heli Lounge Bar som är en bar som ligger i ett höghus uppe på en gammal helikopterplatta utan räcken eller någonting. Det var hur coolt som helst och jag rekommenderar alla som någon gång är i KL att åka dit. Det verkar som att det inte är ett så känt ställe än då taxichaufförerna inte ens visste vad det var och det fanns inga skyltar eller så när vi väl kom dit. Så det var riktigt tur att vi ens hittade dit och det är jag så glad för. Efter en låååång dag åkte vi hem igen för att sova ca 3h innan det var dags att åka till planet mot Kambodja!