På grund av att vi tänkt lite fel angående hur lång tid vi skulle stanna i Kambodja har vi nu varit i Sihanouk Ville i 8 dagar och tagit en liten semester i semestern. Vi kunde inte åka vidare tidigare än så eftersom vi bara har 2v visum i Vietnam och 4v i Indonesien och att behöva lämna Bali innan den bokade flygbiljetten hem hade blivit svårt. Därför valde vi att stanna här och bo på ett hotell med pool och bara sola och bada. Det har varit jätteskönt att bara stanna upp och ta det lugnt eftersom att det annars händer så mycket hela tiden. Men nu börjar vi tröttna lite på att vara i den här staden så ikväll åker vi 12h nattbuss vidare till  Siem Reap för att se Angkor Wat. 

Jag är liiiite nervös över bussresan då det är liggplatser = ingetbälte + risk för kackerlackor på bussen. Dessutom är det tydligen mycket bussolyckor här i Kambodja pga deras vägar och sättet de kör på. Men jag håller tummarna att det går bra och att mamma läser detta efter att vi kommit fram hela och rena. 

Vi hörs när jag är framme, kraaaam!




1 kommentarer

storasyster

27 Apr 2016 22:06

Hej fis!
Låter som att ni har det helt underbart. Jag är inte alls avis. Nu tycker jag att det börjar bli dags att komma hem. Jag har en deppdag och skulle vilja prata med min syster. Men lika mycket som jag saknar dig så unnar jag dig det bästa på resan. Snart är du hemma och jag har sagt det förr (är värt att upprepas) NJUT!!! 💜

Svar: Jaa vi har det toppen här borta. Men jag saknar dig inte mindre för det!! Jag njuter för fullt men längtar ändå tills vi ses, nu är det inte länge kvar. Sen kör vi Sydamerika tillsammans 😋 KRAM ❤️️
tiffanyk.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej