Om ni inte varit på Koh Lipe så måste ni åka dit. Jag kommer garanterat åka tillbaka till denna paradisö någon gång i framtiden. Vi bodde på Sunrise Beach som enligt mig är den absolut bästa. En lugn lååååång fin strand med klart vatten och flera härliga beach-hak där man kunde hänga på dagarna. "Sea La Vie" blev vårt stammisställe där vi köpte en shake, chillade i solstolar och simmade ut och la oss i bojar i vattnet för att sola. Vi fick påminna varandra om att njuta ordentligt och tänka på er stackare där hemma som jobbar och går i skolan om dagarna.

På kvällarna brukade vi äta mat hos vår Thaimamma Pa som lagade den godaste Pad Thaien jag ätit. Dock var hon inte så bra på engelska så jag kunde tyvärr inte få något recept Sanne... 

Efter det rörde vi oss oftast vidare till Pattaya Beach där det fanns lite strandbarer att där man mest tog det lugnt med en drink eller två. Vi hängde en del med Jennys kompisar hemifrån, Lina, Ida, Anton och Pontus vilket var kul. 

Vi var på Koh Lipe i nästan en vecka men jag kunde lätt ha stannat där längre. Men det var dags för nästa destination, nämligen Malaysia. 





1 kommentarer

Sanne

14 Apr 2016 20:02


Ingen ursäkt Tiffan, att hon var dålig på engelska...gick du inte ut i köket och kollade hur hon gjorde 😲. ...
Din mamma och jag kommer iallafall sitta med ett glas vin och "chilla"medans du trollar i köket😊det ser vi fram emot!!

Svar: Nej jag gjorde ju inte det. Ångrar mig lite nu när jag lämnat Thailand. Kanske får bli en Vietnamesisk rätt i stället! Ni två är så värda att bara chilla så det fixar vi!! 😘
tiffanyk.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej