Vi överlevde nattbussen och kom fram helskinnade till Siem Reap. Vi hade bokat tre enkeltsängar och frågat säkert 10 gånger om de var heeelt säkra att det var enkelsängar vi skulle få. Men sen när vi väl gick på bussen var det ändå två bubbelsängar bokade så det var trångt och Jenny fick sova brevid en främmande människa vilket var mindre kul. Guppiga vägar, galna omkörningar, konstant tutande och plötsliga bromsningar gjorde det ganska omöjligt att sova så vi var vääääldigt trötta när vi kom fram 06 på morgonen. Vi åt lite frulle och tog en power nap innan vi gav oss ut och rekade lite i staden. 

Det är en mysig stad med små lokala affärer, en stor marknad och en pubgata med barer och restauranger. Hade det inte varit för den otroliga hettan när man är mitt i en stad utan möjlighet att bada hade jag absolut kunnat tänka mig att stanna där längre. 

Vi gick och la oss vid 00.00 vilket blev lite för sent då vi skulle upp 04.30 för att åka och se templet Angkor Wat i soluppgången. Vi fick med oss ett kokt ägg och en orostad toast från hotellet till frukost och vår tuktuk fick slut på bensin efter en kilometer så vi var rädda att vi skulle missa soluppgången, men vi han som tur var till slut. Templet var otroligt vackert byggt och graverat och det är svårt att förstår hur man ens kan bygga något så avancerat. Riktigt coolt att ha sett och nu kan jag bocka av ännu ett världsarv på UNESCOS lista. 

Efter det åkte vi vidare till tre andra tempel som jag inte ens kommer ihåg namnen på nu. Ett av dem var häftigt men jag är lite för ointresserad av tempel för att uppskatta fyra stycken som för mig är ganska same same hehe.





Kommentera

Publiceras ej