Jag landade i Phuket sent på kvällen och tog en shuttelbuss till hotellet där Rebecca och Jenny bodde. Det är mina nya resekompisar för de resterande 2,5 månaderna vilket känner toppen.

Morgonen efter åkte vi direkt ut till Phi Phi Island där vi har spenderat fyra dagar. Jag har ju aldrig varit i Thailand förut så jag har inget att direkt jämföra med, men jag gillade i alla fall den ön. Det var kul att gå ut, många goda matställen och typiskt thailändska idylliska stränder. Det enda tråkiga var väl att vi bodde i väldigt basic med dyrt rum med hårda sängar och en kackerlacka sista kvällen. Ni alla kan väl gissa att jag ej sov många timmar den natten. 

I skrivande stund sitter jag på en båt på väg till Koh Lipe och har gjort det de senaste 10 timmarna. 6 timmar sa dem, men icke! Det har varit väldigt jobbigt faktiskt pga trånga säten och inte ac eller mat. Så ni läääängtar jag verkligen till att komma fram, få ta en dusch och äta en god Pad Thai. Det ska bli kul att se hur den här ön är eftersom man baaaaara har hört gott om den. Vi blir här i 5 dagar innan det bär vidare mot Malaysia. 




2 kommentarer

Sanne

28 Mar 2016 18:39

Vad bra ! Ät mängder av Pad Thai, när du smakat den bästa ber du om att få komma in i köket och få just det receptet!
Sen lagar vi till det tillsammans en kväll med din familj... när du behagar återvända till Svedala!
Eller du lagar...vi tittar! Kram

Svar: Det har jag verkligen gjort, kan nog leva länge på den rätten. Jag ÖNSKAR verkligen att jag kunde ha fått det, men engelskan var inte riktigt på den nivån hos majoriteten av Thifolket. Det hade nog blivit väldigt fundersamma om jag knatade in i köket helt plötsligt haha. Men tvekar inte på att du kan lära mig ett gott recept i stället :)
STOR KRAM, saknar dig!!
tiffanyk.blogg.se

Mamma

30 Mar 2016 22:21

Härligt med inlägg igen, har längtat efter att få läsa och se bilder.
Du, Sanne kom med ett jättebra förslag, vi är på så se till att få recept :)
Vad bra att Koh Lipe va så underbart som ni trodde, värt den långa båtresan kanske ;)
Hoppas ni får det toppen i Malaysia nu, har för mig att Tinna gillade det. Kram Kram

Svar: Haha som jag skrev till Sanne så önskar jag verkligen att det hade gått, men icke.. Det var det absolut värt, bästa ön! Kram
tiffanyk.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej